רשלנות רפואית - תחום רחב ומורכב

רשלנות רפואית – תחום רחב ומורכב

רשלנות רפואית עורך דין הוא תחום רחב ומורכב למדי. חמורבי, המפורסם במלכי בבל, קבע עוד במאה ה-18 לפנה"ס שרופא שגרם נזק ייענש. חשוב להדגיש שלא כל טיפול או ניתוח שלא צלח ייחשב בהכרח רשלנות רפואית ולכן יש להיכנס לעובי הקורה. תחום הרשלנות הרפואית עשוי לכלול מקרים של ניתוחים מסוגים שונים (כולל ניתוחים בתחום האסתטיקה), מעקב אחר תקופת ההיריון, רשלנות בלידה (כולל בביצוע או אי-ביצוע ניתוח קיסרי), אבחון שגוי, פענוח שגוי, איחור באבחון מחלות קשות, רשלנות במתן תרופות, ועוד. הרשלנות לא חייבת להיות של רופא. גם רשלנות של אח, טכנאי מעבדה או רוקח נכללת בהגדרה של רשלנות רפואית. באופן כללי, המוציא מחברו עליו הראיה, והצד התובע הוא זה שיצטרך להוכיח את נסיבות המקרה שהובילו לנזק של המטופל ושאכן הייתה שם רשלנות רפואית שהובילה לנזקיו. יש מקרים בהם ניתן לבקש היפוך נטל הראיה. בכל מקרה של נזק שלטענתכם נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית יש לפנות למשרד עו"ד המתמחה בתחום דיני הנזיקין והרשלנות הרפואית.

רשלנות רפואית עורך דין – על מה חשוב לשים דגש?

תביעה בנושא רשלנות רפואית תוגש לרוב כנגד הרופא המטפל או המרכז הרפואי כמו קופת חולים, מרכז רפואי פרטי או בית החולים. עילות התביעה יכולות להיות רבות ומגוונות, כמו טיפול רפואי לקוי, ניתוח שבוצע ברשלנות וגרם לנזק למטופל ועוד. גם במידה והיה צריך להיעשות טיפול מסוים בלקוח, שהיה נעשה על ידי כל רופא אחר במצב תקין ולא בוצע בפועל, עשוי להיחשב כרשלנות רפואית. הנזקים יכולים להיות פיזיים ו/או נפשיים. כדי לחזק את טענת הצד התובע יש להגיש חוות דעת של מומחה באותו התחום שייבחן היטב את הנושא.

מה מוכיח עו"ד רשלנות רפואית בתיק שלכם?

כחלק מהעבודה על התיק יהיה על עורך הדין שלכם להוכיח, בין היתר, את הרשלנות, כלומר סטייה מסטנדרט הזהירות המצופה מהרופא הסביר, ואת הקשר בין הרשלנות לבין הנזקים. כך למשל: איחור באבחון של מחלה סופנית, מתן כדורים שרופא אחר לא היה נותן על אף שפוגעים במטופל, פעולה שבוצעה במהלך ניתוח שלא הייתה מבוצעת על ידי רופא אחר במצב דומה בדרך כלל וגרמה לנזק למטופל, או פעולה שלא בוצעה והייתה צריכה להתבצע ועצם אי הביצוע שלה גרמה נזק למטופל – כל אלה הינם מקרים שבדרך כלל יוגדרו כרשלנות רפואית.

לפרטים נוספים והתייעצות על עורך דין רשלנות רפואית צרו קשר באתר או בטלפון ונעמוד לשירותכם במלוא הכוח והרצון לסייע לכם בנושא זה.

ניתן ליצור איתנו קשר ב- WhatsApp, בטלפון 03-6855959 או באמצעות מילוי הפרטים

מאמרים נוספים

עורך דין נזיקין במודיעין עילית

ביום 30.05.2024 פורסם דוח של מרכז המידע של הכנסת הכולל נתונים על היפגעות ילדים, בדגש על תאונות דרכים, בכל הארץ, ואי אפשר להתכחש לכמות האסונות

רשלנות רפואית – תחום רחב ומורכב

רשלנות רפואית עורך דין הוא תחום רחב ומורכב למדי. חמורבי, המפורסם במלכי בבל, קבע עוד במאה ה-18 לפנה"ס שרופא שגרם נזק ייענש. חשוב להדגיש שלא

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור בהקדם
צרו קשר
שלום, כיצד נוכל לעזור?