עורך דין רשלנות רפואית בהריון

בד"כ קיימת עילת תביעת רשלנות רפואית בהריון, להורים ולילדם, אם במהלך ההיריון לא בוצעו כל הבדיקות הדרושות לאיתור בעיות רפואיות אצל העובר או מצבים מיוחדים שעשויים להוביל את ההורים להחליט על הפסקת ההיריון כגון התפתחות מומים מולדים, פיגור שכלי, תסמונת דאון, מומחים קשים וכיו"ב. עורך דין רשלנות רפואית בהריון יבדוק אם בוצעו כל הבדיקות הנחוצות במהלך ההיריון בהתאם לנסיבות וגורמי הסיכון, או אם הפענוח היה תקין, ובנסיבות המתאימות, יגיש תביעת רשלנות רפואית נגד האחראים.

ברשלנות רפואית בהריון ההנחה היא שאלמלא ההתרשלות היה ניתן לגלות במועד את המומים הקשים באופן שההורים היו רשאים להפסיק את ההיריון ולמנוע מילדם (ומעצמם) חיי סבל ("הולדה בעוולה"). לדוגמא, תסמונת דאון הינה מחלה שניתן לגלות בבדיקת מי שפיר. במידה והרופא לא מפנה אישה בקבוצת סיכון לעבור בדיקת מי שפיר, הדבר יכול להוות רשלנות רפואית בהריון. לעתים, ההתרשלות יכולה לבוא לידי ביטוח בהחלטה להמתין ללידה טבעית במקום לבצע ניתוח קיסרי (למשל אם העובר במצב של מצוקה), באופן שנגרם לעובר נזק בלתי הפיך.

יש מקרים שבהם יש צורך לנהל מעקב הריון קפדני במיוחד (הריון בסיכון גבוה). כך למשל כאשר היולדת עברה הפלות עצמוניות בעבר, או בשל גילה המתקדם, מצב רפואי וכיו"ב.

משרד עורך דין זלצר מתמחה ברשלנות רפואית ודיני נזיקין, והצוות המקצועי שלנו יבדוק את נסיבות ההיריון והלידה וימליץ על הגשת התביעה המתאימה וניהולה עד מתן פסק דין או הגעה להסדר פשרה.

תיעוד רפואי

בתביעות רשלנות רפואית בהיריון ולידה יש חשיבות רבה לתיעוד הרפואי המלא: הפניות לבדיקות, תוצאות הבדיקות, המלצות, פענוח, הזמנה לביקורות, תיעוד פעולות הרופאים וכיו"ב. לא פעם נשמעות טענות של זיוף רישומים רפואיים בדיעבד, דבר המצריך בירור מעמיק ובדיקה ע"י מומחים.

עורך דין רשלנות רפואית בהריון מבסס עילת תביעה

לעתים הנפגעים עצמם (היולדת או הנולד) אינם בטוחים אם הנזקים שנגרמו להם הם תוצאה של רשלנות רפואית בהריון או בלידה. לכן חשוב לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין רשלנות רפואית בהריון במקרה של נזק לאם או התינוק. צוות של עורכי דין מנוסים יבחן את נסיבות המקרה הייחודי שלכם ויקבע אם קיימת עילה ראויה להגשת תביעת רשלנות רפואית. כדי לקבוע עילת תביעה מוצקה, עורך הדין יפנה למומחים רפואיים לצורך קבלת חוות דעת שתבסס את אחריות הנתבעים. מדובר ברופאים מומחים מנוסים ואיתור המומחה המתאים הינו אחד מהיתרונות הרבים הנובעים מפנייה לייעוץ משפטי של עורך דין רשלנות רפואית בהריון.

קבלת סיוע משפטי

עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ייעץ להורים לגבי האופן בו ניתן להוכיח רשלנות רפואית, עם גיבוי של העדים המומחים המתאימים להוכחת טיעוני התביעה, וחשוב להקפיד לשכור שירותי עורך דין רשלנות רפואית בהריון, שיש לו ניסיון עשיר בתחום. למשרד עו"ד זלצר יש ותק של למעלה מחמישים שנים בייצוג וליווי נפגעי רשלנות רפואית, והצוות המקצועי שלנו יחתור למיצוי הדין עם האחראים והשגת הפיצוי ההולם המקסימלי המגיע לכם.

המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקורא אשר נדרש לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

ניתן ליצור איתנו קשר ב- WhatsApp, בטלפון 03-6855959 או באמצעות מילוי הפרטים