סוגיות משפטיות בתחום הרפואה

סוגיות משפטיות בתחום הרפואה

לצערנו בשנים האחרונות מקרי רשלנות רפואית נגלים יותר ויותר, ובכלל זה גוברים גם מקרים של רשלנות רפואית במתן תרופות. בעולם המודרני אנשים נוטלים תרופות מסוגים שונים וחשופים למקרי רשלנות רפואית במתן התרופות ולכן במקרה כזה חשוב לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. בפועל, רשלנות רפואית במתן תרופות עלולה לגרום נזקים עצומים שעלולים גם להסתיים במוות. על מנת לבחון כל סיטואציה מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום.

מהי רשלנות רפואית ולמה רשלנות רפואית במתן תרופות מבודלת?

רשלנות רפואית היא למעשה מושג שמתכוון לכמה וכמה מקרים שקורים בשל נסיבות שונות. מקרים אלו לרוב הם מקרים שבהם הרופא פועל בניגוד למקובל ברמה הרפואית המקצועית הנדרשת וגורם לנזקים למטופלים. כאשר מדובר על רשלנות רפואית במתן תרופות מדובר על רשלנות שהיא בשל נסיבות אלו ואחרות ביניהן עיכוב של קבלת תרופה בזמן המתאים, אבחון שגוי שמוביל למתן תרופה לא מתאימה, מתן תרופות "מתנגשות", ועוד. רשלנות רפואית במתן תרופות כוללת גם רשלנות רפואית באי-מתן תרופה ויכולה להיגרם גם ע"י מי שאיננו רופא, למשל של רוקח בבית מרקחת או אח בבית חולים. מקרים כגון אלו עלולים להביא לתביעה של רשלנות רפואית המזכה בפיצוי הולם.

אילו מקרים של רשלנות רפואית קיימים?

כמו בכל תחום, גם במקרה זה ישנן כמה וכמה קטגוריות שכדאי להכיר, מתוכן נזכיר את העיקריות:

  • רישום של תרופה שאינה נכונה או מתאימה

רישום מרשם של תרופה שאינה נכונה למטופלים יכולה להיות סכנה ממשית עבורם וחשוב לדעת זאת. תרופה שאינה מתאימה עלולה להתנגש עם תרופות אחרות או עם מחלות רקע קיימות או רגישות/אלרגיה קיימת ובכך גם לגרום לנזקים משמעותיים שגם עלולים להסתיים במוות.

  • תרופה שלא מתאימה לתרופות אחרות

מתן תרופה ללא בדיקה האם התרופה עלולה להתנגש עם תרופות אחרות ויכולה לגרום לנזק מהותי. במקרים אלו גם עלולים להיוותר נזקים כבדים.

  • שגיאה במינון התרופה

במקרה של שגיאה במינון התרופה ומתן תרופה במינון יתר ההשלכות יכולות להיות הרות אסון. זוהי רשלנות רפואית לכל דבר.

  • מתן תרופה שגויה שאמורה להיות למטופל אחר

במקרה כזה, רישום של תרופה שנרשמת למטופל אך מיועדת למטופל אחר, ההשלכות הן ברורות. זוהי רשלנות רפואית לכל דבר.

  • טעות של רוקח

רשלנות רפואית במתן תרופות המגיעה בשל טעות של רוקח היא גם סיטואציה לא נדירה. במקרה זה, גם כל ההשלכות הן רלוונטיות. הרופא במקרה זה עושה את העבודה באופן תקין, הרוקח הוא זה שטעה.

חשוב שלא תתמודדו לבד

במקרה של נזק כתוצאה מרשלנות רפואית במתן תרופות חשוב שתהיו מלווים על ידי עורכי דין מקצועיים ובעלי מוניטין, וותק וניסיון בתחום. עורכי דין העוסקים בתחום זה מכירים היטב את כל הסיטואציות ויודעים כיצד לטפל בתביעה. כך תוכלו לקבל הערכת סיכוי התביעה, איסוף ראיות מתאימות ולמעשה, ליווי מכיל, אדיב וסבלני לצד מקצועיות ברמה גבוהה שלא רק תחזיר את חייכם לשגרה ככל שהדבר אפשרי, אלא גם תייעד לכם את הפיצויים המגיעים לכם, ומימוש הזכויות המגיעות לכם.

ניתן ליצור איתנו קשר ב- WhatsApp, בטלפון 03-6855959 או באמצעות מילוי הפרטים

מאמרים נוספים

טיפול מקצועי בדיני התעבורה המורכבים

תאונות דרכים הינן בין הגורמים העיקריים לפציעות קשות. בכל יום מתרחשות בכבישי ישראל תאונות, חלקן מוגדרות תאונות קשות או קטלניות. תאונה קשה יכולה להיות תאונה

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור בהקדם
צרו קשר
שלום, כיצד נוכל לעזור?