דיני תעבורה מיוחדים

דיני תעבורה מיוחדים

מאז שנכנסו לעולמנו, האופניים החשמליים חוללו שינוי של ממש. לצד הדברים החיוביים (פחות זיהום אוויר, כלי תחבורה זול ונוח ויתרונות נוספים) השימוש באופניים חשמליים מורגש היטב בכבישים, ברחובות וגם במדרכות. ככל שמספרם של האופניים החשמליים עולה, כך עולה גם מספר התאונות והוויכוחים בין נהגי רכב, הולכי רגל ורוכבי האופניים. מה עושים במקרה של תאונות אופניים, ומה תפקידו של עורך דין תאונות אופניים חשמליים במקרה זה?

איך מתייחסים לתאונות אופניים בצד המשפטי?

בשל העובדה שכמות מקרי תאונות האופניים החשמליים עלתה משמעותית השתנה גם היחס הציבורי והמשפטי כלפי הנושא. סומנו שבילי אופניים מותאמים ויצאו תקנות ייחודיות לרוכבים בלבד. כמו כן, יצאו גם חוקי תעבורה חדשים וגם זכויות חדשות עבור הרוכבים. מבחינה משפטית בתאונה בה מעורבים אופניים חשמליים, האופניים לא מוגדרים בתור רכב מנועי ועל כן חלילה במקרה של תאונת דרכים בין רכב לבין אופניים שהינם חשמליים הדין של רוכבי האופניים הוא כדין הולכי הרגל. במקרה זה, הרוכב שנפגע זכאי לקבל פיצויים מחברת הביטוח של הרכב. אם מדובר על תאונה המתרחשת בגלל מפגע סביבתי כמו בורות פתוחים בכביש, לצורך העניין, גם במקרה זה רוכב האופניים יוכל לבדוק זכאות לקבל פיצויים מהרשות המקומית או מהגוף הציבורי שהיה אחראי למאורע ולא נקט במשנה זהירות. מצד שני כאשר רוכב אופניים פוגע בהולך רגל, על הנפגע לתבוע את הרוכב שלא תמיד רכש פוליסת ביטוח מתאימה. כיום יש מספר חברות ביטוח שמוכרות פוליסה הכוללת כיסוי נזק לצד ג' כתוצאה מפגיעה מאופניים חשמליים, אז הפיצוי מוגבל, בד"כ עד מליון ₪ למקרה, ולא בהכרח מכסה את הנזק המלא.

מה עושים במקרה תאונה?

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים יש לתעד את המקרה במידת האפשר, לפנות לטיפול רפואי בהקדם ולאחר מכן לשוחח עם עורך דין תאונות אופניים חשמליים בנושא. עורך הדין יבדוק את פרטי המקרה ויציג לכם את הזכויות שלכם במקרה זה והאפשרויות העומדות בפניכם. בתביעות נזיקין שאינן תאונת דרכים, כמו במקרה של מפגע בדרך, במידה ובמקום האירוע יש עדים תוכלו לבקש מהם פרטים ליצירת קשר מאוחרת יותר כדי להעיד עבורכם.

איך עובד תהליך התביעה?

תהליך הגשת תביעת פיצויים וניהולה הינו הליך מאד מאתגר ומורכב עבור התובע הממוצע. יש הבדל מהותי אם רוכב האופניים הוא הנפגע או הפוגע, ואם נפגע מרכב או מרוכב אחר או מפגע דרך. ההבדלים מכתיבים את סוג התביעה שתוגש ודרך ניהולה. חשוב לפנות ולשכור שירותים של עורך דין תאונות אופניים חשמליים שיוכל להעניק לכם את מלוא השירות לקבלת הזכויות שלכם. תהליך תביעה שלא יהיה מנוהל על ידי עורך דין המתמחה בנושא עלולה לגרום לנזקים כלכליים משמעותיים וגם לעוגמת נפש.

ניתן ליצור איתנו קשר ב- WhatsApp, בטלפון 03-6855959 או באמצעות מילוי הפרטים

מאמרים נוספים

סוגיות משפטיות בתחום הרפואה

לצערנו בשנים האחרונות מקרי רשלנות רפואית נגלים יותר ויותר, ובכלל זה גוברים גם מקרים של רשלנות רפואית במתן תרופות. בעולם המודרני אנשים נוטלים תרופות מסוגים

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור בהקדם
צרו קשר
שלום, כיצד נוכל לעזור?