איש מקצוע בתחום תאונות דרכים

איש מקצוע בתחום תאונות דרכים

תאונת דרכים עשויה להסתכם בנזק קל (ולעתים ללא נזק קבוע) אך גם עלולה להסתיים בנזק משמעותי (נכות קשה ולעתים אף במוות). החוק מזכה אתכם בפיצוי כספי שמשקף את היקף הפגיעה והנזקים תוך התחשבות בנתונים אישיים (כמו הגיל במועד הפגיעה, תוחלת החיים, נתוני השכר ועוד). קבלת הפיצוי הכספי המקסימלי שמגיע לכם מותנית ביכולת שלכם להוכיח את היקף הפגיעה והנזקים. ליווי ההתנהלות מול חברות הביטוח ובמידת הצורך גם מול המל"ל (המוסד לביטוח לאומי) עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים מגדילה את הסיכויים שלכם לקבלת פיצוי כספי מירבי. משרד עו"ד זלצר מטפל בתביעות לאחר תאונות דרכים קשות ומורכבות כולל תאונות שרשרת ותאונות שמסתיימות בנזק גופני קשה (100% נכות, משותקים). היתרון בפנייה אל משרד עו"ד זלצר הוא בליווי אישי מתחילת הדרך ועד לרגע בו אתם מקבלים את מלוא התשלום מחברת הביטוח.

בתאונות דרכים הנכות נקבעת ע"י מומחה רפואי שממנה בית המשפט

בתביעת פיצויים בעקבות תאונת דרכים אסור לאף צד לצרף חוות דעת פרטית, ובית המשפט ממנה מומחה (או מספר מומחים) מטעמו להוכחת הנושאים הרפואיים. המומחים יקבעו את שיעור הנכות ואת הצרכים שנגרמו לנפגע כתוצאה מהתאונה (מותר להעיד רופא על עובדות שקשורות בטיפול שקיבל הנפגע). לחוות הדעת של המומחה הממונה יש השפעה מכריעת על גובה הפיצויים, ורצוי להגיע להסכמה בדבר זהות המומחה (יש מומחים שידועים כנוחים יותר לנפגעים, ויש כאלו שמזוהים דווקא עם חברות הביטוח).

תאונות דרכים – לא חייבים להיות בזמן נסיעה כדי שהמקרה יחשב תאונת דרכים

ישנם מקרים רבים שהוכרו בפסיקה כתאונת דרכים, גם כאשר לא מדובר בתאונת דרכים "קלאסית" כפי שאתם מתארים בראשכם. לדוגמה, לדוגמה הולך רגל שחוצה כביש, רואה רכב מתקרב ומנסה לברוח ותוך כדי בריחה נופל ונפגע – המקרה יחשב כתאונת דרכים למרות שבפועל לא היה שום מגע בין הולך הרגל לרכב.

למה זה חשוב לנו כנפגעים? היות וכאשר מדובר בתאונת דרכים, תביעת הנזק תתבצע תחת חוק הפלת"ד, תשל"ה-1975 (חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים). במסגרת חוק הפלת"ד אין צורך להוכיח אשמה, וחברת הביטוח היא זאת שתפצה במקרה של פגיעה בגוף (זוהי למעשה הסיבה העיקרית לביטוח חובה שכל נהג מחויב לרכוש בכל שנה). ולכן אם נחזור לדוגמה שהעלינו לפני רגע, במקרה כזה הולך הרגל יכול לתבוע את הנהג שהתקרב והפחיד אותו ולקבל את הפיצוי הכספי בעבור פגיעת הגוף שנגרמה לו מחברת הביטוח של הנהג.

דוגמא נוספת, בית משפט קבע כי אירוע בו אדם נפגע בידו ממאוורר של המנוע או המזגן כאשר ביקש להוסיף מים למיכל המים של המגב, חוסה תחת כנפיו של חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. לכן אותו נפגע זכאי לפיצויים מחברת הביטוח של רכבו.

לא בטוחים אם המקרה שלכם נחשב תאונת דרכים? צרו קשר עם משרדנו עוד היום ונעזור לכם להבין האם וכיצד מומלץ להתנהל עם המקרה.

ניתן ליצור איתנו קשר ב- WhatsApp, בטלפון 03-6855959 או באמצעות מילוי הפרטים

מאמרים נוספים

טיפול מקצועי בדיני התעבורה המורכבים

תאונות דרכים הינן בין הגורמים העיקריים לפציעות קשות. בכל יום מתרחשות בכבישי ישראל תאונות, חלקן מוגדרות תאונות קשות או קטלניות. תאונה קשה יכולה להיות תאונה

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור בהקדם
צרו קשר
שלום, כיצד נוכל לעזור?