ניצחון אדיר למשפחות חללי מינכן באולמפיאדת טוקיו

השבוע הגיעה לסיומה אולימפיאדת טוקיו. זו הייתה האולימפיאדה המוצלחת ביותר בהיסטוריה למשלחת הישראלית, עם שתי מדליות זהב ושתי מדליות ארד. הספורטאים המדהימים שלנו נתנו לנו, הישראלים, סיבה לגאווה. עם זאת, עבור משרדנו הרגע הקסום ביותר של אולימפיאדת טוקיו 2020 הגיע עוד הרבה לפני שלב המדליות וההישגים המרשימים בתחרויות.

עבורנו, הרגע הקסום והמרגש שלא נשכח לעולם הינו דקת הדומייה לזכר 11 חללי אולימפיאדת מינכן בזמן טקס פתיחת המשחקים, כשכל העולם עצר וכיבד את הרגע החשוב כל כך עבור משפחות החללים.

חבל לי שסבי ז"ל, שנתן את כל כולו למען המשפחות, לא זכה לראות את הרגע המיוחל.

הישג ענק למשפחות חללי מינכן בטקס פתיחת אולימפיאדת טוקיו 2020
בין אם צפיתם בטקס פתיחת האולימפיאדה בטלביזיה ובין אם שמעתם על כך בחדשות ובתקשורת, ספק אם לא התרגשתם יחד עם משפחות החללים. משפחות החללים האהובות ובראשן שתי הנשים המיוחדות ולוחמות הצדק, אנקי שפיצר ואילנה רומנו, עשו היסטוריה ובפעם הראשונה מזה 49 שנים הועד האולימפי נענה לבקשתן לקיים דקת דומייה לזכר י"א חללי מינכן.

טבח אולימפיאדת מינכן 1972
49 שנים חלפו מאז אירוע הטרור הגדול בהיסטוריית המשחקים האולימפיים, ואחד הגדולים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. אנדריי שפיצר ז"ל, יוסף רומנו ז"ל, משה ויינברג ז"ל, זאב פרידמן ז"ל, יוסף גוטפרוינד ז"ל, יעקב שפרינגר ז"ל, עמיצור שפירא ז"ל, אליעזר חלפין ז"ל, קהת שור ז"ל, דוד ברגר ז"ל ומרק סלאבין ז"ל, 11 במספר, לנצח יזכרו כ"י"א חללי מינכן". 11 הספורטאים יצאו במסגרת המשלחת הישראלית לייצג את ישראל באולימפיאדת מינכן 1972. בזמן שהספורטאים שהו במעונות מגוריהם, חוליית טרור של ארגון "ספטמבר השחור" פרצה אל מתחם מגוריהם. סרטים, סיפורים, סדרות תיעודיות וכתבות רבות סיקרו את האסון הנורא לאורך השנים, אך גם לאחר כל כך הרבה שנים, עד השבוע שעבר לא הושגה מטרה אחת והיא הכרה וקיום דקת דומייה לזכר החללים.
דקת הדומייה
החללים השאירו מאחוריהם 11 משפחות. משרדנו, בראשות מייסד המשרד – עו"ד ד"ר פנחס זלצר ז"ל, ייצג את בני משפחות החללים במלחמת התשה רבת שנים, שעד היום, על אף הסקירה הרבה בכל מדיה אפשרית, מעולם לא נחשפה במלואה. מפאת חיסיון עו"ד – לקוח כמובן שלא ניתן לשתף גם עתה את העולם ב"מלחמות" שנאלצו המשפחות לנהל, אך איני יכול שלא להביא ציטוט קצרצר מפרוטוקול שנכתב על ידי אימי, עו"ד גליה זלצר ליפשיץ (אז, עוד עו"ד צעירה), מישיבה אחת מיני רבות, משנת 2002.
וזו השורה שבחרתי להביא לפניכם:

"דקה דומיה
אנקי - אנחנו לא מרימים ידיים"

אלו היו מילותיה של הגב' אנקי שפיצר.

היום, 19 שנים מאוחר יותר ו- 49 שנים לאחר הטבח הנורא, המטרה הושגה.

ניתן ליצור איתנו קשר ב- WhatsApp, בטלפון 03-6855959 או באמצעות מילוי הפרטים

מאמרים נוספים

עורך דין נזיקין במודיעין עילית

ביום 30.05.2024 פורסם דוח של מרכז המידע של הכנסת הכולל נתונים על היפגעות ילדים, בדגש על תאונות דרכים, בכל הארץ, ואי אפשר להתכחש לכמות האסונות

רשלנות רפואית – תחום רחב ומורכב

רשלנות רפואית עורך דין הוא תחום רחב ומורכב למדי. חמורבי, המפורסם במלכי בבל, קבע עוד במאה ה-18 לפנה"ס שרופא שגרם נזק ייענש. חשוב להדגיש שלא

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור בהקדם
צרו קשר
שלום, כיצד נוכל לעזור?